Platt mage=smal?

Jag blir blir så trött! Läste nyss en artikel på aftonbladet om en tjej som har varit med på bild i en tidning. Till saken hör att hon har en liten "hängmage" som visas när hon sitter ner (se bilden nedan). Superkul att se tycker jag!


http://www.aftonbladet.se/wendela/article5739126.ab

Sen finns det smarta personer som har skrivit kommentarer till detta.

1. "Hennes fett sitter på nederkroppen och där hon ska banta. Feta lår och hängmage vid 20-års ålder? lite tidigt...", för det första kan man inte punktbanta!

2. "EMKBI: Normal i att man kan vräka i sig chips och vara fet som tjej? är det försvarbart? nej. En kvinna som sköter sin hälsa ser inte så som på bilden. Blir så trött på vissa som säger att så ser en naturlig kvinna ut, ja man ser ut så om man missköter sin kropp med att tröstäta skitmat varje dag.", personer som tränar och har en bra hälsa om man ser till värden kan visst se ut så! Titta på mig.

3. "jättebra att size zero tynar bort från modetidningarna. alla vet vi att en bantad kropp inte är en sund kropp. Men, Lanab har en poäng. En överviktig kropp är minst lika illa rent hälsomässigt. Visst är det så de flesta kvinnor ser ut, men att visa modeller med bukfetma (gäller både män och kvinnor) framställs som normala är också fel. Förstår ni poängen? platt mage må vara svåruppnåt, men borde ändå vara eftersträvat ur ett rent hälsoperspektiv. Bantning däremot leder till motsatsen, och bör inte uppmuntras. Men i det stora hela, bra initiativ ändå", övervikt behöver inte vara hälsoskadligt men däremot fetma. För det andra, alla bör sträva efter en platt mage. Hur många gånger ska jag behöva säga det? Det är inte utsidan som är det viktigaste utan mängden av det viscerala fettet som finns på insidan av kroppen runt organen. Jag vet många personer som är mycket smalare än mig men tack vare deras dåliga matvanor förmodligen är mycket "tjockare" än mig på insidan. Det som dock bör poängteras är att stor övervikt som syns på utsidan kan vara skadligt för bl.a. knän.

Var inte så ytlig! Du är bara skalet till innehållet som gör att du över huvudtaget kan leva.

//Erika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0