Del 2, resultat av gårdagens experiment

Korta sammandrag från gårdagen. Mitt experiment gick ut på att jag skulle leva mig in i en värld där individerna i fråga äter en oerhört dålig frukost. Så dålig att det inte ens kan kallas frukost. Min frukost bestod av 2 kopar kaffe, 1 kaka och några bitar choklad. Cirka 2 timmar efter min katastrofala frukost begav jag mig ut för att köra ett träningspass som innehöll promenad, löpning och intervallträning. En sträcka på ungefär 4,5 km.

Symptomer
1. Första känslan efter frukosten var att jag kände mig väldigt pigg.
2. Relativt kort därefter började magen göra uppror och hela 3 toalettbesök var ett måste.
3. Träningspassets start kändes bra och allt flöt på.
4. Efter ett tag kände jag i uppförsbackarna att lårmusklerna började säga ifrån ganska så rejält (då vanligtvis vaderna brukar säga ifrån först).
5. Ungefär vid halva etappen börja jag känna en tendens till att jag skulle få håll.
6. Under den sista halvan var det som att jag inte kom in i andra andningen. Jag ville mer men det fanns helt enkelt ingen energi att ta av.

Mina slutsatser av detta experiment är för det första, människor som äter en liknande frukost som denna måste ha oerhörda magproblem. Den andra slutsatsen är att detta helt klart inte är en optimal frukost då jag kände att jag inte kunde prestera det lilla extra. Även fast att jag blev trött efter träningspasset kunde jag inte ge allt jag ville. Det där lilla extra saknades. Nej tack, havregrynsgröt funkar bra för mig och är att rekommenderas!

Det blev även ett styrkepass igår där min sambo coachade mig. Målet är att jag sa kunna göra armhävningar då detta just nu är omöjligt eftersom att jag är för svag och saknar tekniken. Träningen gav verkligen resultat då jag har väldig träningsvärk i
1 biceps, 2 triceps, 3 pectoralis major och minor, 4 rhomboideus, 5 delta och 6 ländryggen. Så idag får kroppen vila och knoppen får studera. Bara en vecka kvar tills sommarlov, känns jäkligt gött må jag säga!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0